I över 100 år har Boråstapeter inspirerat människor att skapa mer ombonade och personliga hem med hjälp av svensktillverkade tapeter. Nu tar de nästa steg i sin digitala resa och väljer samtidigt Motillo som ny e-handelspartner.
En e-handel som inspirerar, konverterar och lockar till besök i butik
De flesta som har valt tapeter till sitt hem vet att det kan vara en utmanande uppgift. Det finns mycket att välja på och det kan vara nog så svårt att välja en stil som känns bra när man befinner sig i en fysisk butik med tapeterna framför sig. Att dessutom lyckas göra detta digitalt kan vara ännu svårare.
Boråstapeter har länge haft som strategi att använda inspiration som sitt verktyg och detta kommer nu även att vara huvuduppgiften för deras nya e-handel. Genom att förenkla för kunderna att hitta rätt stil ska Boråstapeters nya e-handel bli en naturlig del i köpresan, oavsett om köpet avslutas digitalt eller i en butik. Genom digitala storskärmar knyts även besöket i butiken ihop genom samma enhetliga upplevelse.
Ersätter flera andra system med Litium Commerce Cloud
Efter utvärdering under ledning av NOOS Digital har Boråstapeter valt ut Litium Commerce Cloud som sin nya plattform och den kommer därmed att ersätta befintlig e-handelsplattform och externt PIM-system. Lösningen integreras med Jeeves affärssystem, Klarna Checkout, Zhipster och utvalda plattformar för digital marknadsföring.
Det här uppdraget MÅSTE vi bara få in!
Orden kom från vår designer Sebastian efter att vi hade träffat Boråstapeters team första gången, och han satte verkligen ord på känslan vi hade fått. Vi är både taggade och hedrade att få vara med på den här resan.
Lansering sker under hösten
Samarbetet mellan Motillo och Boråstapeter inleddes under våren och den nya lösningen kommer att lanseras senare denna höst.