Boråstapeter väljer Motillo som ny e-handelspartner

I över 100 år har Boråstapeter inspirerat människor att skapa mer ombonade och personliga hem med hjälp av svensktillverkade tapeter. Nu tar de nästa steg i sin digitala resa och väljer samtidigt Motillo som ny e-handelspartner.

En e-handel som inspirerar, konverterar och lockar till besök i butik

De flesta som har valt tapeter till sitt hem vet att det kan vara en utmanande uppgift. Det finns mycket att välja på och det kan vara nog så svårt att välja en stil som känns bra när man befinner sig i en fysisk butik med tapeterna framför sig. Att dessutom lyckas göra detta digitalt kan vara ännu svårare.

Boråstapeter har länge haft som strategi att använda inspiration som sitt verktyg och detta kommer nu även att vara huvuduppgiften för deras nya e-handel. Genom att förenkla för kunderna att hitta rätt stil ska Boråstapeters nya e-handel bli en naturlig del i köpresan, oavsett om köpet avslutas digitalt eller i en butik. Genom digitala storskärmar knyts även besöket i butiken ihop genom samma enhetliga upplevelse.

Ersätter flera andra system med Litium Commerce Cloud

Efter utvärdering under ledning av NOOS Digital har Boråstapeter valt ut Litium Commerce Cloud som sin nya plattform och den kommer därmed att ersätta befintlig e-handelsplattform och externt PIM-system. Lösningen integreras med Jeeves affärssystem, Klarna Checkout, Zhipster och utvalda plattformar för digital marknadsföring.

Det här uppdraget MÅSTE vi bara få in!

Orden kom från vår designer Sebastian efter att vi hade träffat Boråstapeters team första gången, och han satte verkligen ord på känslan vi hade fått. Vi är både taggade och hedrade att få vara med på den här resan.

Image of person
Jakob Twedmark VD på Motillo
Quote symbol

Lansering sker under hösten

Samarbetet mellan Motillo och Boråstapeter inleddes under våren och den nya lösningen kommer att lanseras senare denna höst. 

Employee image
Vill du veta mer om detta så får du gärna höra av dig till mig.

Fler intressanta artiklar

Code in the Dark 29 november
Event
Code in the Dark 29 november
Är du redo för en kväll fylld av kodning och gött häng? Bra! Då ska du markera den 29 november i din kalender för Code in the Dark 🤖🍻
Läs mer
Varför skiljer sig konverteringsdata mellan GA4 och Google Ads?
Growth Team
SEM
Varför skiljer sig konverteringsdata mellan GA4 och Google Ads?
Undrar du varför Google Analytics 4 och Google Ads visar olika konverteringssiffror? Läs mer om de vanligaste orsakerna bakom skillnaderna och få tips på hur du tolkar datan smartast!
Läs mer
Motillo utses till Gasellföretag för andra året i rad
Nyhet
Motillo utses till Gasellföretag för andra året i rad
Det är med stor stolthet som vi tar emot utmärkelsen Gasellföretag 2024.
Läs mer