Brill & Co är en av Sveriges ledande importörer av kvalitetsöl. Nu erbjuder de sina kunder en ännu bättre service genom en ny e-handel baserad på Litium.
E-handel inom B2B innebär mer än ökad försäljning
En e-handelslösning ska så klart bidra till försäljningen, men för grossister och distributörer så finns det fler värden än så. För Brill så innebär den nya plattformen möjligheten att inspirera både restauranger och privatpersoner inom öl och annan hantverksdryck.
Genom att kunderna nu kan lägga sina beställningar på tider som passar dem själva bäst så frigörs även tid internt hos Brill. Den tiden kommer kunderna tillgodo direkt, kommenterar Anton Cohén, säljchef på Brill:
Vi får mer tid för besök, konsultation, provningar och evenemang
"En av Brills många styrkor är den personliga kontakten med våra kunder och nu får vi mer tid till den. Vi kommer givetvis fortsätta hjälpa de kunder som vill beställa över telefon och mail men när många väljer att lägga sin beställning på brill.se får vi mer tid för besök, konsultation, provningar och evenemang."
Litium Commerce Cloud integrerat med Microsoft Dynamics NAV
Rent tekniskt så bygger lösningen på Litium Commerce Cloud med integrerat PIM-system. Det förenklar hanteringen av produktinformation och möjliggör snabb publicering av nya produkter som kommer in i sortimentet.
Prislistor, lagersaldon, ordrar och kunddata integreras automatiskt mot Brills affärssystem Microsoft Dynamics NAV.
Våra kunder kan nu lägga sina beställningar när som helst på dygnet
"Brills vision är att vara det självklara valet när det kommer till kvalitetsdrycker och framför allt hantverksöl. Vi är stolta över vårt handplockade sortiment och att nu kunna erbjuda våra restaurang- och butikskunder möjligheten att handla direkt på brill.se är det självklara steget. Förutom att våra kunder nu kan lägga sina beställningar när som helst på dygnet blir det mycket tydligare att se vilka produkter som finns tillgängliga."