Brill lyfter kundupplevelsen med ny e-handel

Brill & Co är en av Sveriges ledande importörer av kvalitetsöl. Nu erbjuder de sina kunder en ännu bättre service genom en ny e-handel baserad på Litium.

E-handel inom B2B innebär mer än ökad försäljning

En e-handelslösning ska så klart bidra till försäljningen, men för grossister och distributörer så finns det fler värden än så. För Brill så innebär den nya plattformen möjligheten att inspirera både restauranger och privatpersoner inom öl och annan hantverksdryck.

Genom att kunderna nu kan lägga sina beställningar på tider som passar dem själva bäst så frigörs även tid internt hos Brill. Den tiden kommer kunderna tillgodo direkt, kommenterar Anton Cohén, säljchef på Brill:

Vi får mer tid för besök, konsultation, provningar och evenemang

"En av Brills många styrkor är den personliga kontakten med våra kunder och nu får vi mer tid till den. Vi kommer givetvis fortsätta hjälpa de kunder som vill beställa över telefon och mail men när många väljer att lägga sin beställning på brill.se får vi mer tid för besök, konsultation, provningar och evenemang."

Anton Cohén Säljchef
Quote symbol

Litium Commerce Cloud integrerat med Microsoft Dynamics NAV

Rent tekniskt så bygger lösningen på Litium Commerce Cloud med integrerat PIM-system. Det förenklar hanteringen av produktinformation och möjliggör snabb publicering av nya produkter som kommer in i sortimentet.

Prislistor, lagersaldon, ordrar och kunddata integreras automatiskt mot Brills affärssystem Microsoft Dynamics NAV.

Våra kunder kan nu lägga sina beställningar när som helst på dygnet

"Brills vision är att vara det självklara valet när det kommer till kvalitetsdrycker och framför allt hantverksöl. Vi är stolta över vårt handplockade sortiment och att nu kunna erbjuda våra restaurang- och butikskunder möjligheten att handla direkt på brill.se är det självklara steget. Förutom att våra kunder nu kan lägga sina beställningar när som helst på dygnet blir det mycket tydligare att se vilka produkter som finns tillgängliga."

Marc Schuterman Marknadschef
Quote symbol

Fler intressanta artiklar

Code in the Dark 29 november
Event
Code in the Dark 29 november
Är du redo för en kväll fylld av kodning och gött häng? Bra! Då ska du markera den 29 november i din kalender för Code in the Dark 🤖🍻
Läs mer
Varför skiljer sig konverteringsdata mellan GA4 och Google Ads?
Growth Team
SEM
Varför skiljer sig konverteringsdata mellan GA4 och Google Ads?
Undrar du varför Google Analytics 4 och Google Ads visar olika konverteringssiffror? Läs mer om de vanligaste orsakerna bakom skillnaderna och få tips på hur du tolkar datan smartast!
Läs mer
Motillo utses till Gasellföretag för andra året i rad
Nyhet
Motillo utses till Gasellföretag för andra året i rad
Det är med stor stolthet som vi tar emot utmärkelsen Gasellföretag 2024.
Läs mer