Sedan ett drygt år tillbaka är vi engagerade i ett annorlunda uppdrag: skapandet av ett startup-bolag inom prenumerationsbaserad e-handel, Crate Inventors.
När vi startade Motillo 2012 bestämde vi tidigt att vi skulle vara ett annorlunda konsultbolag, som inte är rädda för att göra saker "outside the box". Vi visste då inte att denna ambition skulle ta sig uttryck i just boxar.
Joint-venture med superentreprenören Lars Wingefors
Förra sommaren hade vi förmånen att träffa superentreprenören Lars Wingefors, som precis som vi är hemmahörande i Karlstad. Vi diskuterade e-handel och digitala lösningar och samtalet gled in på prenumerationsbaserad e-handel, ett område som vi delade ett intresse för.
Det gick inte många dagar innan vi började utforska möjligheterna att starta upp en sådan verksamhet och kort därefter hade vi grundat bolaget Crate Inventors. Bolagets affärsidé är att utveckla nya prenumerationskoncept från grunden, och att därefter ta dem till marknaden på bästa sätt. Redan efter två månader lanserade vi första konceptet: Bakboxen, en form av matkasse för bakintresserade som ett år efter lanseringen har levererat över 10 000 bakboxar runt om i landet. I juni lanserade vi Dejtboxen, som fyra månader efter lansering har drygt 1000 prenumeranter. Nyligen lanserades även Allaboxar.se, en arena som samlar kundomdömen och recensioner på alla prenumerationsboxar som finns till försäljning i Sverige.
En engagerad partner som tar ansvar
Detta enormt spännande projekt är ett exempel på vad vi menar med att vara en engagerad partner som tar ansvar. Vårt åtagande sträcker sig från idé och strategi, via teknisk kompetens till genomförande och lansering. Vi är en partner som är med hela vägen och vi trivs som bäst när vi får ett stort ansvar.