Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner

Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK och väljer nu Motillo som ny partner för sin e-handelslösning. 

Starkt engagemang från en global community

Genom 1 miljon följare på Facebook och 185 tusen på Instagram kommunicerar de dagligen med sina fans, kring allt ifrån aktuella event till produktnyheter. Genom sitt genuina intresse för historiken så har de även fått möjlighet att leverera produkter till TV-produktioner som Game of Thrones och Vikings.

Den tekniska plattformen

Lösningen baseras på Shopify Plus som är en kraftfull plattform för global tillväxt. Utöver detta används Nosto för produktrekommendationer och ShipHero för integration med externt logistiksystem. 

Vi kommer nu att jobba tillsammans för att säkerställa att de tekniska lösningarna fortsätter att stötta Grimfrost tillväxt framöver.

Employee image
Vill du veta mer om vad vi erbjuder? Hör av dig till Jakob.

Fler intressanta artiklar

GPSR – ny lagstiftning för tryggare produkter i e-handeln
Nyhet
GPSR – ny lagstiftning för tryggare produkter i e-handeln
Är dina produkter redo för GPSR? Den nya lagstiftningen kräver säkrare produkter och tydlig information. Kontakta Motillo och låt oss hjälpa dig möta kraven!
Läs mer
Tips på hur du som redaktör kan öka tillgängligheten på din webbplats
Litium
Tips på hur du som redaktör kan öka tillgängligheten på din webbplats
Den här artikeln ger dig som webbplatsredaktör praktiska tips för att säkerställa att ditt innehåll är tillgängligt för alla användare.
Läs mer
Webinar - Förbered din webbplats för de kommande tillgänglighetskraven
Event
Webinar - Förbered din webbplats för de kommande tillgänglighetskraven
Motillo och Litium bjuder in till ett kostnadsfritt webinar med vår Frontend Lead Developer Joakim Gudmunds och UX designer Sebastian Edman
Läs mer