Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner

Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK och väljer nu Motillo som ny partner för sin e-handelslösning. 

Starkt engagemang från en global community

Genom 1 miljon följare på Facebook och 185 tusen på Instagram kommunicerar de dagligen med sina fans, kring allt ifrån aktuella event till produktnyheter. Genom sitt genuina intresse för historiken så har de även fått möjlighet att leverera produkter till TV-produktioner som Game of Thrones och Vikings.

Den tekniska plattformen

Lösningen baseras på Shopify Plus som är en kraftfull plattform för global tillväxt. Utöver detta används Nosto för produktrekommendationer och ShipHero för integration med externt logistiksystem. 

Vi kommer nu att jobba tillsammans för att säkerställa att de tekniska lösningarna fortsätter att stötta Grimfrost tillväxt framöver.

Employee image
Vill du veta mer om vad vi erbjuder? Hör av dig till Jakob.

Fler intressanta artiklar

Hög tid för B2B-företagen att börja mäta och analyseraMotillo Knowledge
Hög tid för B2B-företagen att börja mäta och analysera
I Litiums årliga undersökning e-handelns utveckling inom B2B-segmentet hittar vi som vanligt flera intressanta saker.
Läs mer
10 måsten för en e-handelMotillo Knowledge
10 måsten för en e-handel
Det finns vissa element som varje e-handelssajt bör ha för att förbli relevant och konkurrenskraftig. Här är 10 av våra favoriter!
Läs mer
Wonderful Times Group accelererar via e-handel med MotilloNyhet
Wonderful Times Group accelererar via e-handel med Motillo
Börsnoterade Wonderful Times Group har efter en noggrann utvärdering av marknaden valt Litium som plattform och Motillo som partner för sin e-handelssatsning.
Läs mer