Lansering av Rollsrollers nya webb på Umbraco CMS 7

Nu har vi lanserat Rollsroller.com, en internationell sajt med ett tydligt mål: att öka antalet kundkontakter. Webben baseras på Umbraco CMS 7 och har givetvis en modern, responsiv design som automatiskt anpassar sig till den enhet som besökaren väljer att använda.

Vi gillar att prata om mål. Anledningen är enkel: våra tio år i branschen har lärt oss att tydliga, genomtänkta mål är vägen till framgångsrika digitala affärer. Om vi inte vet vart vi ska, hur ska vi då kunna nå dit?

Rollsroller kom vi i kontakt med i just denna fas. Det var dags att undersöka vilka möjligheter en ny webb skulle kunna innebära och vi anlitades för att genomföra en förstudie kring just detta. Resultatet av arbetet var ett antal tydligt formulerade, mätbara mål som mestadels kretsade kring att öka antalet kundförfrågningar. Det blev tydligt att en ny webb skulle behöva bli säljdrivande på ett sätt som den nuvarande inte var. Vi gjorde även en målgruppsanalys för att bättre förstå hur dessa mål bör kopplas till de faktiska personer vi ville nå med Rollsrollers budskap.

När vi även fick i uppdrag att utveckla den nya webben började vi med att översätta målen till funktioner som inte bara stämmer överens med målen, utan som även skapar en nytta för besökaren. För utan kundnytta så kan vi inte tilltala besökaren och då kan vi heller inte nå våra egna mål. Ett urval av de funktioner som togs fram var:

  • ROI Calculator
    En möjlighet för besökaren att själv räkna ut hur stor besparing en Rollsroller-produkt genererar.

  • Instant Access via E-mail
    En intresserad kund kan nu, utan manuell hantering eller fördröjning, få dokument som prislista och teknisk manual skickad till sig via mejl.

  • Where to Buy
    Genom en snabb kartsökning kan kunden direkt se var närmaste återförsäljare finns. 
    I samtliga fall får Rollsroller ta del av kontaktuppgifterna till kunden, för att därefter kunna bearbeta dem på ett lämpligt sätt.

Besök den nya webben: http://www.rollsroller.com.

Fler intressanta artiklar

Vinga väljer Motillo som ny e-handelspartner
Vinga väljer Motillo som ny e-handelspartner
Vingas vision handlar om att skapa minnen för livet, något de förverkligar genom att underlätta för alla som vill ge gåvor till andra. Sedan några månader tillbaka är vi deras nya e-handelspartner.
Läs mer
Optimera din e-handel med heatmaps
Optimera din e-handel med heatmaps
Att driva en e-handel kräver kontinuerlig analys och optimering för att möta kundernas förväntningar och maximera konverteringar. Ett kraftfullt verktyg som blivit alltmer populärt för denna typ av analys är heatmaps.
Läs mer
Få en granskning av Paid Social - värde 50 000 kr
Få en granskning av Paid Social - värde 50 000 kr
Är du e-handlare som annonserar på sociala medier och är osäker på vad du egentligen får för resultat? Ta då chansen att få dina kampanjer synade i sömmarna av vår specialist inom Paid social.
Läs mer