Millu lanserar eget varumärke och Cross Border-handel mellan Sverige och Kina

Nu har vi slagit upp portarna till Millu.com, en viktig del i Millus satsning på ett eget varumärke och en försäljning mot en marknad med enorm potential; kinesiska konsumenter. Vi har bistått med design och teknisk utveckling av e-handelslösningen som nu har lanserats.

Den tekniska lösningen bygger på den flexibla open-source-plattformen NopCommerce. Vi har även integrerat e-handelslösningen med Specter affärssystem för att hela tiden kunna synka lagersaldon, priser, produktinformation, ordrar och leveranser. 

Millu bygger sin verksamhet på två delar: dels det egna varumärket och dels försäljningen via e-handel. 

– Vi tror det är bättre att satsa stort på eget varumärke i stället för partihandel. Vårt första mål är att 2018 omsätta 50 miljoner kronor, säger Erik Steijner, VD på Millu.

- Vi har med stort intresse följt Erik och David Steijners entreprenörskap och det känns väldigt kul att få vara med på deras resa framöver. Förutom att bidra med våra kunskaper om e-handel så får vi också lära oss mycket när det kommer till export och den kinesiska marknaden. Det är lätt att tro att handel med Kina enbart handlar om import till Sverige, men Millu har visat att det finns en stor potential åt andra hållet också. Vi ser verkligen fram emot detta samarbete, säger Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Besök Millu.com för att utforska sortimentet eller läs NWT:s artikel om Millu.

Fler intressanta artiklar

Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium
Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden 2025. I år fick ChatGPT vara med oss och analysera resultatet.
Läs mer
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Nyhet
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Sluta gissa, börja veta! Motillo lanserar Insights – realtids-KPI:er för e-handlare. Fatta snabba, datadrivna beslut och få övertaget.
Läs mer
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Event
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Vi var på plats på Think Measurement 2025 – här är nyheterna du som e-handlare bör ha koll på. GA4, 1st-party data och varför mätning nu är en strategisk fråga.
Läs mer