Millu lanserar eget varumärke och Cross Border-handel mellan Sverige och Kina

Nu har vi slagit upp portarna till Millu.com, en viktig del i Millus satsning på ett eget varumärke och en försäljning mot en marknad med enorm potential; kinesiska konsumenter. Vi har bistått med design och teknisk utveckling av e-handelslösningen som nu har lanserats.

Den tekniska lösningen bygger på den flexibla open-source-plattformen NopCommerce. Vi har även integrerat e-handelslösningen med Specter affärssystem för att hela tiden kunna synka lagersaldon, priser, produktinformation, ordrar och leveranser. 

Millu bygger sin verksamhet på två delar: dels det egna varumärket och dels försäljningen via e-handel. 

– Vi tror det är bättre att satsa stort på eget varumärke i stället för partihandel. Vårt första mål är att 2018 omsätta 50 miljoner kronor, säger Erik Steijner, VD på Millu.

- Vi har med stort intresse följt Erik och David Steijners entreprenörskap och det känns väldigt kul att få vara med på deras resa framöver. Förutom att bidra med våra kunskaper om e-handel så får vi också lära oss mycket när det kommer till export och den kinesiska marknaden. Det är lätt att tro att handel med Kina enbart handlar om import till Sverige, men Millu har visat att det finns en stor potential åt andra hållet också. Vi ser verkligen fram emot detta samarbete, säger Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Besök Millu.com för att utforska sortimentet eller läs NWT:s artikel om Millu.

Fler intressanta artiklar

Motillo är nu Google Premier-partner
Nyhet
Growth Team
Motillo är nu Google Premier-partner
Motillo har utsetts till Google Premier-partner! Det innebär att vi och våra kunder får exklusiva förmåner och insikter inom Google Ads.
Läs mer
Nya krav på e-handlare: Så ska kreditinformation visas vid delbetalning
Nyhet
Nya krav på e-handlare: Så ska kreditinformation visas vid delbetalning
Från 1 mars 2025 måste e-handlare tydligt informera om kostnader och risker vid delbetalning. Läs om de nya kraven och hur du anpassar din webbshop.
Läs mer
Så styr du din B2B-ehandel datadrivet under 2025
Så styr du din B2B-ehandel datadrivet under 2025
Att driva e-handelsförsäljning inom B2B är något helt annat än att driva konsumentförsäljning. Vi går igenom några relevanta nyckeltal som du kan använda under 2025.
Läs mer