Bergendahls är en av Sveriges största detaljhandelsgrupperingar och Bergendahls Food, som bland annat inkluderar City Gross, är den aktör i branschen som växer allra mest.
I samarbete med Kostym Designindustries har vi fått i uppdrag att ta fram en ny webb för Bergendahls varumärke Favorit.
Med en ny digital plattform kommer Bergendahls att kommunicera vad Favorit är, vad det står för samt vart man hittar produkterna. Webben kommer även att bli en naturlig plattform för att presentera nya varor.
- Vi är väldigt glada över att få jobba med Bergendahls. Att få riktigt bra möjligheter att marknadsföra sina egna varumärken är naturligtvis viktigt, samtidigt som den nya webben även kommer att möta upp ett ökat behov från konsumenter att få veta mer om de produkter man väljer. Vi ser verkligen fram emot att följa med Bergendahls på den här resan, berättar Jakob Twedmark, VD på Motillo.
Webben kommer att baseras på Umbraco CMS med responsiv design som automatiskt anpassar sig efter den enhet besökaren surfar med.
Uppdraget genomförs under hösten och i nära samarbete med Kostym Designindustries.