Motillo vinner stort e-handelsuppdrag åt modeföretag

Inom ramen för vårt senaste uppdrag kommer vi att använda vår fulla bredd av kunskap. Vi har nämligen fått i uppdrag att ta ett komplett ansvar för e-handelsförsäljningen åt ett internationellt modeföretag, och inom ramen för uppdraget kommer vi att jobba med varumärkesstrategi, digital marknadsföring, design, teknisk utveckling och SEO.

Nästa generations e-handelskonsult

Fler och fler varumärken, såväl nya som befintliga, har upptäckt potentialen i att använda egna digitala plattformar för att skapa hög service för sina återförsäljare, såväl som att kunna ha en direktförsäljning till konsumenter. 

Att sälja direkt till konsument kräver dock andra rutiner än att sälja till återförsäljare och detta ställer därför nya krav på varumärken som vill addera denna försäljningskanal. Att anställa ett komplett internt team med denna kompetens kan vara såväl tidsödande som kostsamt och konkurrerar med intern tid som behöver läggas på andra uppgifter.

På Motillo har vi många års erfarenhet av praktisk e-handelsförsäljning och har utifrån detta skapat ett erbjudande som vi kallar för Motillo Growth Team, som löser detta problem.

Motillo Growth Team - en nyckelfärdig e-handelskanal

I vårt senaste uppdrag kommer vi att ta ett komplett ansvar för kundens e-handelskanal. Vi börjar med att förstå varumärket bättre, analyserar vilka styrkor som ska lyftas fram och jämför detta med konkurrenterna. Baserat på våra slutsatser tar vi sedan fram en strategi för hur detta varumärke bör agera online för att nå framgång och vi tar fram en e-handelslösning som stöttar detta på bästa sätt. 

Det viktigaste är dock att vi inte stannar där. Vi tycker nämligen att det är absolut avgörande att vi även kan utföra det vi själva föreslår. I detta uppdrag kommer vi därför att ta hand om allt ifrån annonsering i olika kanaler, contentarbete, webbanalys, löpande SEO-arbete, kundtjänstärenden och kontakter med tredjepartslogistik.

Global e-handelsförsäljning till konsument och återförsäljare

E-handelslösningen bygger på Litium och integreras mot extern tredjepartslogistik, samt externa verktyg för analys och marknadsföring. 

Försäljningen riktar sig mot en global målgrupp och lanseringen kommer att ske senare under detta år.

Employee image
Hör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi jobbar med våra e-handelsuppdrag.

Fler intressanta artiklar

Två olika strategier för vidareutveckling av er e-handel
Två olika strategier för vidareutveckling av er e-handel
I denna artikel går vi igenom två olika strategier för vidareutveckling av en e-handelslösning och vilka för- och nackdelar de innebär.
Läs mer
Star Trading väljer Motillo som ny e-handelspartner
Star Trading väljer Motillo som ny e-handelspartner
Efter att ha utvärderat alternativ under våren så har Star Trading valt Motillo som ny e-handelspartner. Vi kommer nu att utveckla en ny e-handelssajt baserad på Litium Commerce Cloud.
Läs mer
Uppgradera till Litium 8 - det här bör du tänka på
Litium
Uppgradera till Litium 8 - det här bör du tänka på
Står du inför att ta beslut gällande att uppgradera till Litium 8? Motillos teamledare Victor Axelsson och systemarkitekten Niklas Lund ger sina bästa råd i samband med en uppgradering.
Läs mer