Därför ska ni välja Motillo
Att välja partner för sin framtida e-handelsresa kan vara svårt. Det handlar trots allt om att lägga en väldigt viktig del av sin verksamhet i någon annans händer. Låt oss berätta vad det innebär att välja Motillo.
Att välja partner för sin framtida e-handelsresa kan vara svårt. Det handlar trots allt om att lägga en väldigt viktig del av sin verksamhet i någon annans händer. Låt oss berätta vad det innebär att välja Motillo.
Skillnaden mellan att driva e-handelsprojekt ibland och att göra det 100% av tiden är enorm. Att lyckas inom e-handel idag, oavsett om det är inom B2B eller B2C, ställer större krav är någonsin på förmågan att göra rätt saker, i rätt tid, att undvika fallgropar, att förändra befintliga vanor och att förstå hur ens kunder kommer att vilja göra affärer idag - och i framtiden. Genom att vi enbart jobbar med e-handelsprojekt så kan ni vara säkra på att vi tar denna uppgift på största allvar.
Ja, vi gillar att prata om e-handel och det enorma skifte som sker inom många branscher nu. Men vi nöjer oss inte med att prata. Vi gillar att ta ett stort ansvar i våra kunders e-handelsverksamheter och det tydligaste exemplet på det är nog när en kund gav oss möjligheten att starta upp en e-handel från grunden. Vi tog hand om allt från VD-roll till kundtjänst och på två år gick bolaget från 0 till 10 miljoner SEK i omsättning. Det gav oss enormt stora insikter i vad som är viktigt och vad som bör undvikas. Dessa insikter tar vi med oss i alla kommande uppdrag.
Visst kan det kännas skönt att välja en partner som är stor och välkänd. Men att välja en stor partner kommer med en stor risk: det är väldigt lätt att hamna långt ner i priolistan. Hos oss är alla kunder viktiga och vi har en nära relation med var och en. Vi lägger mycket energi på att göra bra saker tillsammans och våra kundrelationer är långa. Vi vågar tro att det finns ett samband däremellan. Vill du växla några ord med dem? Ta en titt bland våra Kundcase och hör av dig, så skickar vi kontaktuppgifter.
Slutligen vill vi säga några ord om var vi kommer ifrån. Perfekt placerat mellan Stockholm, Göteborg och Oslo ligger Karlstad. I nyrenoverade, centrala lokaler har vi vårt kontor och här genomför vi många av våra uppdrag. Lika ofta är vi dock på plats hos någon av våra kunder runt om i landet och övrig tid håller vi kommunikationen via telefon, Teamsmöten eller mejl.
Värmland är inte bara Sven-Ingvars, Bengt Alsterlind, Färjestad och Monica Zetterlund. Det är även ett helt Sverige i miniatyr. "Som Karlstad röstar, röstar Sverige", konstaterade Forskning & Framsteg redan 2006. Ingenstans i landet får man en så bra bild av hur hela landet tänker, som i denna stad vid Vänerns norra hamn. Så om ni vill ha en partner som har hela Sverige i åtanke, då ska ni välja en från Karlstad.
Vi är övertygade om att val av plattform och val av e-handelspartner ska vara två olika saker. Vi tycker inte att en kund ska vara låst till en leverantör bara för att de råkar ha ensamrätt på sin plattform, utan tycker att kunderna ska ha friheten att ta sin framtagna lösning till en annan partner om de inte trivs där de är. Vi tror också att e-handelsplattformar utvecklas bäst av företag som fokuserar helt och hållet på produktutvecklingen och inte behöver se sina utvecklare sitta upptagna i kunduppdrag. Därför har vi valt att inte utveckla någon egen plattform. Vi har istället utvärderat marknaden och valt Litium, som enligt oss erbjuder marknadens bästa förutsättningar för e-handlare inom både B2B och B2C, som vill växa på en plattform som under hela resan kommer vara skalbar efter deras behov. Alla våra utvecklare är såklart certifierade på Litium för att säkerställa en hög kompetens och kvalitet.
Vi hjälper distributörer, återförsäljare och varumärken att öka sin försäljning via e-handel, inom både B2C och B2B.