Var och när bör ni synas?
Det som avgör var och hur er verksamhet bör annonsera på sociala medier beror på en rad olika faktorer. Jobbar ni B2B, B2C eller D2C? Är målsättningen att först sprida kännedom om varumärket eller ska vi direkt driva konverteringar? För att ta reda på det gör vi först en analys om var er målgrupp finns och hur stor kännedom de har om er. Baserat på det väljer vi sedan ut de sociala medier som ni bör synas på och vilken målsättning vi ska ha på respektive plattform.
Här är några av fördelarna med annonsering på sociala medier:
-
Många människor använder sociala medier regelbundet så det är en bra plats att nå ut till en stor publik.
-
Sociala medier erbjuder många olika annonsformat så det finns möjligheter att nå målgruppen på olika sätt.
-
Annonsering på sociala medier kan hjälpa till att öka kännedomen om er verksamhet samt tjänster och produkter.
-
Det finns möjligheter att målinrikta annonserna till specifika målgrupper så att man når de personer som är mest intresserade av att köpa produkterna.
-
Sociala medier erbjuder också möjligheter att interagera med målgruppen, vilket kan bidra till att bygga upp en lojal kundbas.
Alla dessa parametrar, och fler, finns med i vårt strategiarbete och vi tar ansvar för att ta fram en bra mix av placeringar som hjälper er att nå era mål!