Öka konverteringen med smarta lösningar för Sök & Rekommendationer
I takt med att er försäljning ökar så ökar också värdet av att optimera sajten för varje enskild besökare. Här kommer våra samarbetspartners inom Sök & Rekommendationer in i bilden.
I takt med att er försäljning ökar så ökar också värdet av att optimera sajten för varje enskild besökare. Här kommer våra samarbetspartners inom Sök & Rekommendationer in i bilden.
De flesta e-handelsplattformar erbjuder en inbyggd sökmotor som gör det möjligt för kunderna att hitta produkter baseras på namn, artikelnummer och liknande. Men inte alla har stöd för att anpassa sökresultaten efter den unika besökarens beteende på sajten, eller sortera produkter baserat på vilka som är mest lönsamma eller brukar konvertera bäst.
Det är inte ovanligt att cirka 10 % av besökarna i en e-handel använder sökfunktionen, och att de tio procenten står för mer än halva försäljningen. Därför är det viktigt att sökfunktionen presenterar relevanta träffar till dessa besökare.
En av de externa sökmotorer som vi jobbar med är Loop54, som med hjälp av marknadens kanske bästa algoritmer säkerställer att era besökare får se rätt produkter när de letar. Till exempel används Loop54 som lösning för såväl kategorisidor som fritextsök på e-handeln som vi har tagit fram åt Svenssons i Lammhult.
Ett av våra senaste samarbetspartners är Depict.ai, som grundades av 18-årige Oliver Edholm. Genom en supersmart AI-baserad algoritm levererar de "Amazon-kvalitet" på produktrekommmendationer för e-handlare, helt utan att vara beroende av köphistoriken. Hur är det möjligt? Genom att deras lösning analyserar texter, beskrivningar, bilder och en mängd andra parametrar kan de på en enkel fem-minutersinstallation börja leverera ökad konvertering på nära nolltid. Nyfiken? Läs mer om Depict.ai här.