SEAB väljer Motillo som e-handelspartner för sin nya satsning

Historien om SEAB började för 50 år sedan. Målsättningen var att bli det företag som såg till att den svenska marknaden hade tillgång till de bästa produkterna för bilvård. Idag omsätter SEAB 450 miljoner och sysselsätter 110 personer i Norden.

SEAB fortsätter nu sin spännande resa genom att satsa på e-handel och digital försäljning. I samband med detta har vi fått förtroendet att utveckla deras nya e-handelslösning, som bygger på Litium med inbyggt PIM-system. Lösningen kommer även att integreras mot Microsoft Navision och kommer att stötta försäljningen i de nordiska länderna.

 

 

Modern e-handelsplattform med inbyggt PIM för att effektivisera B2B-handeln

SEAB:s huvudverksamhet idag är inriktad på försäljning till återförsäljare och proffsanvändare. Den nya lösningen har till uppgift att utöka tillgängligheten för befintliga och nya kunder, och effektivisera försäljningsprocessen internt.

Genom ett inbyggt PIM-system i e-handelsplattformen Litium går det snabbt och enkelt att hålla tusentals artiklar uppdaterade med relevant produktinformation och bilder, riktade mot flera olika marknader.

Integration mellan Litium och Microsoft Navision

Inom ramen för uppdraget kommer en anpassad integration mellan Litium och affärssystemet Microsoft Navision att utvecklas. Integrationen säkerställer att kunduppgifter, orderinformation, lagersaldo och prisuppgifter alltid är uppdaterat och korrekt i båda systemen.

Spännande bransch i förändring

- Våra kunder finns inom många branscher, men just fordonsbranschen har alltid varit extra intressant för oss. Precis som inom andra områden så händer det mycket just nu, och det är viktigt för alla företag som vill ha en god utveckling att anpassa sig, och dra nytta av denna förändring. Det är verkligen kul att höra SEAB:s visioner inom detta område, och vi är mycket glada över att vi har fått förtroendet att vara deras e-handelspartner på denna resa, kommenterar Jakob Twedmark, VD Motillo.

 

Fler intressanta artiklar

Motillo är nu Google Premier-partner
Nyhet
Growth Team
Motillo är nu Google Premier-partner
Motillo har utsetts till Google Premier-partner! Det innebär att vi och våra kunder får exklusiva förmåner och insikter inom Google Ads.
Läs mer
Nya krav på e-handlare: Så ska kreditinformation visas vid delbetalning
Nyhet
Nya krav på e-handlare: Så ska kreditinformation visas vid delbetalning
Från 1 mars 2025 måste e-handlare tydligt informera om kostnader och risker vid delbetalning. Läs om de nya kraven och hur du anpassar din webbshop.
Läs mer
Så styr du din B2B-ehandel datadrivet under 2025
Så styr du din B2B-ehandel datadrivet under 2025
Att driva e-handelsförsäljning inom B2B är något helt annat än att driva konsumentförsäljning. Vi går igenom några relevanta nyckeltal som du kan använda under 2025.
Läs mer